SSブログ

あなたがどこにいても [ザッツ・エンターテイメント]

たった今NHKで放送していた番組です。
イギリスの軍人の奥様方がコーラスに挑戦するお話。
その中で歌われていた歌がとてもすてきで思わず涙が流れてきました。




いそいで歌詞も探してきましたよ。
ああ、いい歌です。
最初のワンフレーズだけ日本語に直してみました。
かなり適当ですので、間違ってたらごめんなさい。


Wherever You Are
Military Wives Choir

作曲︰Paul Mealor
作詞︰Paul Mealor


Wherever you are
My love will keep you safe
My heart will build a bridge of light
Across both time and space

Wherever you are
Our hearts still beat as one
I hold you in my dreams each night
Until your task is done

Light up the darkness, my wondrous star
Our hopes and dreams, my heart and yours
Forever shining far

Light up the darkness, my prince of peace
May the stars shine all around you
May your courage never cease

Wherever I am
I will love you day by day
I will keep you safe, cling on to faith
Along the dark dark way

Wherever I am
I will hold on through the night
I will pray each day a safe return
Will look now to the light

Light up the darkness, my wondrous star
Our hopes and dreams, my heart and yours
Forever shining far

Light up the darkness, my prince of peace
May the stars shine all around you
May your courage never cease

May your courage never cease


あなたがどこにいても
私の愛があなたを守ります
時と道程を超えて
光の橋をかけましょう

あなたがどこにいても
二人の鼓動はひとつ
あなたが使命を果たすまで
私は夜ごと夢であなたを抱きしめましょう

闇に光をそえる あなたは私の輝ける星
私たちの希望と夢
私と、そしてあなたの心は
永遠に輝き続けるのです

闇を光にかえて、私の平和の君
あなたのまわりで星が輝きますように
あなたの勇気が挫けませんように






nice!(0)  コメント(0)  トラックバック(0) 
共通テーマ:音楽

nice! 0

コメント 0

コメントを書く

お名前:[必須]
URL:
コメント:
画像認証:
下の画像に表示されている文字を入力してください。

トラックバック 0

この広告は前回の更新から一定期間経過したブログに表示されています。更新すると自動で解除されます。